Influencere fører til øget engagement fra din kernemålgruppe ved at give dem indsigt i produktet gennem en person, de stoler på. Derudover giver influenceren ofte budskabet/produktet en personlig vinkel, som er lettere at relatere til. Influenceren kan også bede følgeren om at dele deres historie og derigennem skabe en større fællesskabsfølelse.
Slå flere fluer med et smæk! Anvend influencere til at lave indhold til fx dine sociale medier, hjemmeside, outdoor – ja, you name it – samtidig med at influencerne poster på deres egne kanaler. Her er det indholdet, der er i fokus som KPI.
Influencerne bliver set som en digital ven(inde) til følgerne. Så der er ofte stor tillid til influenceren. Det øger interessen og tilliden til virksomheden og produkterne, men det kan også være med til at skabe mere loyale kunder.
Influencer marketing giver mulighed for at nå ud til en stor og relevant målgruppe på en mere personlig, autentisk og troværdig måde end traditionelle reklamer. Det øger bevidstheden om virksomheden hos målgruppen.
Med det rette setup kan influencere skabe konverteringer på din webshop med det samme. Det sker gennem rabatkoder, UTM-tracking og tracking på andre parametre. Med de rigtige influencere er det en effektiv måde at øge din omsætning og ROI.
Influencer marketing er en slags digital Word-of-Mouth. Og vi ved, at det er en af de markedsføringsmetoder, der virker allerbedst. Fordi mennesker stoler på mennesker – ikke brands. Mennesker køber også af andre mennesker.
Influencer marketing kan virkelig rykke dit brand i en verden fyldt med reklamer. Give det troværdighed, autenticitet og personliggøre det. Skabe tillid, effekt og booste din ROI.
Fordi influenceren bliver set som en digital ven(inde) af følgeren.
Jeg kører kampagner fra A-Z med alt, der hører til – hvis det er jeres ønske.
Det vil sige, at vi begynder med en kreativ brainstorm, hvor vi i fællesskab finder frem til vinklen på kampagnen og taler om, hvilke kvaliteter influencerne skal have. Derefter finder jeg kvalificerede influencere, udarbejder brief og kontrakter til dem, så vi sikrer, at al lovgivning overholdes samt forhandler pris. Under kampagnen sørger jeg for, at influenceren kan få sparring på indhold, at de følger planen og at de rigtige links, rabatkoder og budskaber indgår i det postede indhold. Til sidst evaluerer jeg på kampagnen ud fra de KPI’er, vi har sat.
Så jeg tager mig af det hele, så du kan fokusere på dine andre opgaver, hvis det er det, du ønsker
Influencer marketing kan virkelig rykke dit brand i en verden fyldt med reklamer. Give det troværdighed, autenticitet og personliggøre det. Skabe effekt og booste din ROI.
Du får en strategi, der passer til dit setup og din virksomhed. Derfor vurderer jeg ud fra de to faktorer og dit specifikke formål med kampagnen, om det er bedst at køre med nano-, mikro-, makro- eller mega-influencere. Jeg har erfaring med alle fire strategier.
Min tilgang til influencer marketing er anderledes. I en verden af sponsoreret indhold spiller autenticitet en kæmpe rolle. Jeg har forsket i influencere, og hvordan influencernes indhold bliver modtaget af følgerne, når de agerer reklamesøjle. Derfor har jeg en dybdegående viden om, hvad modtagerne ønsker at se.
Influencere kan levere kommunikation med nærvær, marketing i øjenhøjde og med større effekt, fordi de kender deres følgere. De bliver en digital ven(inde).
Jeg kører kampagner fra A-Z med alt, der hører til – hvis det er jeres ønske.
Det er oftest B2C-virksomheder, der bruger influencer marketing. Men jeg har også hjulpet B2B-virksomheder. Du kan bruge det til at skabe fx awareness, salg, social proof, indhold. Listen er lang. Så du skal finde ud af, hvad du gerne vil have ud af at anvende influencer marketing – og så kan jeg hjælpe dig med at føre det ud i livet.
Udover mere ”traditionelle” influencer kampagner, kan du netop se, hvordan jeg hjalp Kræftens Bekæmpelse, da de ønskede en strategisk partner til ”Kræft er ikke for børn”:
89 % af marketers mener, at return on investment på influencer marketing er sammenlignelig eller bedre end andre marketingkanaler.
- Shopify
83 % af Instagrams brugere anvender platformen til at finde nye produkter. Efter at have set et opslag med et produkt, foretog 87 % en handling, såsom at følge virksomheden, besøge hjemmesiden eller foretage et køb.
- Influencer Marketing Hub
82 % mener, at kvaliteten af kunder som kommer fra influencer marketing kampagner er højere end ved andre marketingkanaler.
- Influencer Marketing Hub
60 % af marketers mener, at influencer-indhold performer bedre og skaber mere engagement sammenlignet med virksomhedens indhold.
- Influencer Marketing Hub
61 % af forbrugerne stoler på en influencers anbefalinger – sammenlignet med 38 % som stoler på indhold, virksomheden selv har produceret.
- Influencer Marketing Hub
Du kan opnå øget synlighed. Undgå opsøgende salg, da kunderne kommer til dig. Udvide dit netværk med relevante profiler. Social selling. Rekruttere nye medarbejdere.
Minimum 50 % af mine nye kunder kommer gennem LinkedIn. Jeg har kunder, der er gået fra 800 visninger på opslag til 25.000 visninger, flere følgere, flere interessante samtaler i indbakken - og flere kunder i biksen. Det kan blive dig.
LinkedIn Branding er sådan set for alle, der vil arbejde med og styrke deres brand samt rækkevidde. Jeg har hjulpet virksomheder – helt fra den soloselvstændige til store virksomheder -, og ledere og privatpersoner, der gerne vil fremstå som thoughtleaders inden for deres felt. Så deres navn er det første, man tænker på. Men du skal være klar til at lægge noget arbejde i det selv også.
Du kan nå utrolig mange relevante mennesker på LinkedIn - meget hurtigt. Der er få, der er aktive på LinkedIn. Så du kan blive en af de få, folk lytter til. Skab interessante samtaler og kommentér på andres indhold med dine refleksioner. Med den rette strategi bliver du synlig for potentielle kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere. Det er en nem måde at sætte dig og din virksomhed på landkortet.
Algoritmen fungerer helt anderledes på LinkedIn, og det gavner dig. Så slå til, mens rækkevidden stadig er stor på organisk indhold.
Få kunderne til at komme til dig. Hvis du hellere vil tiltrække kunderne som en magnet fremfor at løbe efter dem, så er branding og personlig branding gennem LinkedIn ekstremt værdifuldt.
Du kan så meget med LinkedIn! Den organiske rækkevidde er enorm. Uden du behøver at have en kæmpe følgerskare til at starte med. Men uanset om, du er ude efter at brande din virksomhed, din ledergruppe/medarbejdere eller dig selv på LinkedIn, er det vigtigt med en klar strategi. En klar og genkendelig stemme. Med indhold der skaber værdi for følgerne. Så de ser dig som en thoughtleader, og så du er top-of-mind. På den måde kan du lande din drømmekunde eller drømmejob. Eller tiltrække de rette medarbejdere.
Få hjælp til at optimere din personlige profil eller virksomhedsprofil på LinkedIn. Tips og tricks til at nå længere ud med dine opslag. Målrette din kommunikation og dine budskaber, så du bliver kendt for det, du vil kendes for. Samtidig med at vi nørder data og skruer på de opslag, du poster, så det bliver bedre – hele tiden.
Der er 3 millioner brugere i Danmark
Ifølge LinkedIn.
-The Social Shepherd
4 ud af 5 medlemmer af LinkedIn beslutningstagere i deres virksomheder.
-The Social Shepherd
Ca. 40 % af B2B-marketers siger, at LinkedIn er den mest effektive kanal til leadgenerering.
-The Social Shepherd
Der er et enormt potentiale i sociale medier, fordi du kan komme tættere på dine nuværende og potentielle kunder – nogle der måske ellers aldrig ville have kendt til dig. Med flere millioner aktive brugere på tværs af platforme som Instagram, Linkedin og TikTok, har du et stort potentiale for at nå ud til din målgruppe, engagere dem med dit produkt eller ydelse. Gå i dialog og skabe loyalitet gennem et stærkt community.
You know.. Det er sociale medier. Ikke envejskommunikation.
Sociale medier er også en billig måde at markedsføre din virksomhed på. Det kræver ikke et stort budget at begynde at dele indhold organisk – og det koster for den sags skyld heller ikke alverden at annoncere det. Og du ser resultaterne hurtigt.
Så hvorfor vente? Tag din virksomhed til det næste niveau med en stærk strategi for jeres sociale medier og vær til stede, hvor jeres kunder er.
I får en strategi, der passer til jeres unikke behov og mål.
Du vil gerne tage dine sociale medier til det næste niveau. Jeg har både hjulpet B2C- og B2B-virksomheder, og jeg kan være med til at definere din strategi for sociale medier, eller du kan hyre mig ind som din SoMe-Manager for en periode. I det tilfælde træder jeg ind som en del af virksomheden og løfter fra første dag, da jeg har solid erfaring inden for området fra forskellige virksomheder.
Måske din virksomhed allerede er på sociale medier? Men du ved ikke helt, hvad du skal poste, der er ingen klar strategi og du vil gerne opnå bedre resultater. Uanset om du allerede er i gang eller gerne vil det, kan jeg hjælpe dig. Jeg har både hjulpet startups med fx en Instagram, LinkedIn eller TikTok profil samt siddet med store virksomheders Instagram, Facebook og LinkedIn.
83 % af Instagrams brugere anvender platformen til at finde nye produkter. Efter at have set et opslag med et produkt, foretog 87 % en handling, såsom at følge virksomheden, besøge hjemmesiden eller gøre et køb.
- Influencer Marketing Hub
82 % mener, at kvaliteten af kunder som kommer fra influencer marketing kampagner er højere end ved andre marketingkanaler.
- Influencer Marketing Hub
60 % af marketers mener, at influencer-indhold performer bedre og skaber mere engagement sammenlignet med virksomhedens indhold.
- Influencer Marketing Hub
61 % af forbrugerne stoler på en influencers anbefalinger – sammenlignet med 38 % som stoler på indhold, virksomheden selv har produceret.
- Influencer Marketing Hub
Jeg har undervist mange forskellige mennesker efterhånden. Alt fra studerende til deltagere på store konferencer til iværksættere og organisationer, der ønsker inspiration og viden om et emne inden for sociale medier og influencer marketing.
Det er perfekt for dig som gerne vil lære nye tips og tricks eller vil inspireres til, hvordan man kan tænke sin markedsføring anderledes.
I kan være alt fra et team på 4 til 300 mennesker.
Har din virksomhed brug for inspiration? F.eks. til hvordan I bruger LinkedIn til at brande jer, så kunderne vælger jer? Hvordan I skaber influencer marketing, der virker? Eller hvordan I bliver bedre til at præsentere jeres løsninger for kunderne?
Jeg holder ofte workshops og foredrag om influencer marketing, LinkedIn, sociale medier og præsentationsteknik Jeg bruger konkrete øvelser og eksempler, så du allerede til workshoppen kommer i gang med at bruge den viden, du får, i din egen kontekst.
@josephine-staunsbjerg
29 65 32 94
JS@JOSTCOM.DK
Jeg vil meget gerne byde ind med, hvordan jeg kan hjælpe lige præcis din virksomhed.
Udfyld kontaktformularen lige herunder – eller fang mig på LinkedIn.
Social Medie Strategi